בפוסט האחרון שלה ב- Webmasters Central Blog גוגל פרסמה המלצות אבטחה למניעת פריצה לאתרי אינטרנט. אין ספק שפריצה לאתרכם עלולה להשפיע לרעה על המוניטין שלכם בעיני הלקוחות שלכם ולגרום לאובדן של נתונים פרטיים מהותיים. בשנה האחרונה גוגל הבחינה בעלייה של 180% במספר האתרים שנפרצו.

הנה כמה המלצות למניעת פריצות לאתר שלכם:

  1. חזקו את אבטחת החשבון שלכם – בחרו סיסמה שאינה מובינת מאיליה הכוללת שילוב בין ספרות, אותיות וסימנים או במקום זאת בחרו ביטוי שיהווה את הסיסמה שלכם. אורך הסיסמה הוא גם גורם קריטי, שכן ככל שהסיסמה ארוכה יותר, כך קשה יותר לנחשה. כמו-כן, הימנעו משימוש חוזר באותה סיסמה בכל החשבונון המקוונים שלכם. אם יש אפשרות – בחרו באימות סיסמה כפול (שני שלבי סיסמה המקשים יותר על הפריצה).
  2. השאירו את האתר שלכם מעודכן כל עת – זו בדיוק אחת המטרות של עדכוני הגרסאות השונים, קרי, מניעה של חורי אבטחה באתר שלכם. כאן הכוונה לא רק לאתר אלא כם לתוספים שבו. לעיתים ניתן לפרוץ לאתר דרך תוסף לא מעודכן.
  3. בדקו איך ספק האחסון שלכם מתמודד עם בעיות אבטחה – נסו ליצור קשר עם הגרם דרכו אתם עושים את האחסון, ובדקו האם יש לו תמיכה בטיפול בבעיות אבטחה. עשו מחקר קצר באינטרנט וחפשו האם מנהלי אתרים אחרים העושים שימוש בשירותי האבטחה של הספק אכן מרוצים מההגנה שהם זוכים לה מהספק.
  4. השתמשו בכלים של גוגל על מנת להישאר מעודכנים בכל הנוגע לפריצות פוטנציאליות לתוכן – בגוגל ממליצים על קונסולת החיפוש (מה שהיה נקרא בעבר וובמסטרטולס). כלי זה משמש את גוגל לשמירה על קשר עם מנהלי אתרים. מומלץ, כמובן, להגדיר את Google Alerts לטובת קבלת התראות לגבי כל סוג של תוצאה חשודה הקשורה לאתר. אם לדוגמה יש בבעלותכם אתר המוכר אביזרים לחיות שנקרא www.example.com, תוכלו להריץ התראה עבור: [site:example.com cheap software], כדי שתעדכן אתכם במידה שפורסם תוכן פרוץ כלשהו לגבי תכנות זולות והחל להופיע פתאום באתר שלכם. אפשר, כמובן, להריץ בדיקה דומה גם לגבי מונחים חשודים אחרים. אם אינכם בטוחים אילו מונחים ספאמיים קיימים אי-שם ברשת, תוכלו להיכנס לקישור זה המכיל רשימה של מונחים ספאמיים נפוצים.

מומלץ לעקוב אחר הקמפיין של גוגל NoHacked# המציע טיפים וטריקים להגנה על אתרים אשר רץ לו ברחבי הרשת. בחדשות גוגל של סרצ'י אנו מציעים לכם לעקוב אחריו גם בטוויטר וגם בפייסבוק.

 

 

אודות המחבר

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.