“אתר הקיצורים” של גוגל goo.gl השתדרג לאחרונה, כך דווח ב- Webmasters Central Blog. עד עכשיו תפקידו של האתר היה בעיקר לאפשר למנהלי אתרים לקצר כתובות ארוכות לקצרות ונוחות יותר. בין אם לשם פרסום בפייסבוק ובין אם לשם צרכים אחרים. מהיום, גוגל החליטה להחיות ולהפוך את הפונקציונליות של goo.gl לפרקטית יותר. כלומר, מעתה ואילך ניתן יהיה לקשר באמצעות כתובות מקוצרות לעמודים ספציפיים באפליקציות.

בואו נאמר שיש לכם אתר אינטרנט ואפליקציה. באפליקציה שלכם קיים עמוד נחיתה ליצירת לידים. באמצעות קישור פשוט מהאתר תוכלו להוביל את משתמשי המובייל שלכם לעמוד הנחיתה להשארת פרטים. זו הייתה כמובן דוגמה אחת פשוטה, אך בהחלט אפשר לחשוב על דוגמאות נוספות המחישות את הנושא. אבל הפואנטה היא שגוגל היום מבינה – יותר מתמיד – שחשוב לייצר “מעורבות-מחודשת”, כפי שהגדירה זאת גוגל, עם האפליקציה שלכם.

קישורים עמוקים

גוגל מנסה להפיץ את הבשורה החדשה, ובפוסט האחרון שלה המליצה אף לשלב את ה- URL Shortner API בתוך האפליקציה, זאת בטענה שגולשים אף יוכלו לשתף קישורים שאוטומטית מפנים את הגולשים לעמודים פנימיים בתוך האפליקציה שלכם. אם תשאלו אותי, קשה לי להאמין שמישהו ישקיע בזה זמן ויהפוך להיות “המפרסם המתנדב” שלכם. אבל המלצה חמודה, ללא ספק. אגב דוגמה טובה ליישום של השיטה הזו, היא גוגל מפות. ברגע שלחצתם בעמוד הבית של המסעדה האהובה עליכם על “לחץ כאן לצפייה במפה”, הלינק שנפתח מקשר אל אזור ספציפי באפליקציית גוגל מפות. זה, כמובן, בהנחה שהתקנתם גוגל מפות.

נסו את זה בבית.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.