בדיוק היום פורסמו במקביל 2 כתבות ב- Search Engine Land וב- Seroundtable על-ידי בארי שוורץ על הפוסט האחרון של גוגל בבלוג מנהלי האתרים הפורטוגזי – שם צויין שמעתה אסור אפילו לבקש לינקים.
הכותב מטעם גוגל, Diogo Botelho, כתב: “אל תקנו, תמכרו, תחליפו או תבקשו קישורים”. למי שמעוניין הנה שורת הטקסט שהופיע בבלוג בפורטוגזית:

אסור לבקש לינקים

 

בקשת לינקים היא פעולה מאד שגורה בחיי היום-יום של אנשי SEO. כל חודש אנשי SEO רגילים לקבל מייל מוכר וידוע בסגנון הבא: “מחפש קישורים בתחומים…”, המלווה ברשימה של עשרות תחומים מבוקשים. בקשת לינקים היא חלק מתהליך קידום אתרים Off-Page. הקונספט הוא פשוט מאד, ובפרפרזה לעולם האמיתי: ככל שיותר אנשים מצביעים על אדם מסוים – האדם הזה כנראה יותר חשוב, כך כאשר הרבה אתרים אחרים מקשרים לאתר מסויים – הופך אותו ליותר סמכותי.

כזכור, בפברואר 2015 ג’ון מולר, בעדינות המאפיינת אותו, ציין שמוטב להימנע מבניית קישורים מאחר שהדבר איננו טבעי. אולם דאז היה מדובר בספק בקשה ספק המלצה. נראה שנושא החלפת הקישורים מקבל חשיבות רבה יותר נוכח התייחסות מודגשת זו של גוגל. אבל מה זה בדיוק אומר לגבי קהילת ה- SEO? כיצד הדבר ישפיע על תחום ה- Off-Page ? האם יש דרך לאכוף זאת? האם קהילת ה- SEO מתרעמת על מה שיתברר בסופו של דבר כלא אלא סערה בכוס תה?

עדיין אין תשובות בעניין, אבל יהיה מעניין לעקוב אחר תשובת אנשי גוגל לבקשתו של בארי שוורץ להתייחסות לנושא.

אודות הכותב

SEO Expert at 888 Holdings

עופר לנגר, בוגר תואר שני באוניברסיטת ת"א בפקולטה לתקשורת, כיום משמש בתפקיד SEO Expert בחברת 888 אחזקות, כמי שאמון על אסטרטגיית ה- SEO של הארגון. בעבר היה VP of SEO Services ב- Angora Media Group. במסגרת תפקידו כמנהל תחום קידום אורגני, היה אחראי על קידום תאגידים כמו תנובה, דואר ישראל, תאגיד התקשורת בינת, מיטב דש, אמריקן לייזר, השף הלבן ועוד.